Atlas-Copco
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목차
GoalProblem StatementSituation AnalysisProblem IProblem IIConclusionQ & A
본문
Situation Analysis$1.25 billion worldwide sales ($500 million in worldwide compressor business) Atlas-Copco North America : 5 Divisions $175 million Industrial Compressor Division: - Medium/large & recip/rotary compressor (m/s: 10~12%) - 1984 sales : $50 million (26% direct sales, 74% distributor) - Rotary compressor m/s : 20% - Oil-free rotary compressor m/s : 60% IndustryMarket volume: $400 million ($285 million+ $125 million) Recip & rotary: Even m/s but market-trend rotary preferenceCurrent market demand: ‘Dry air’ PHASE I: Market Entry 1950 : 미국시장 진출1972 : 전략 시장으로 선정1975 : 1. European standard → US Standard로 개발 2. 본사의 Rotary 기술우위로 인한 경쟁우위 확보 3. Sullair 의 공격적인 마케팅을 통한 외부순효과 발생 → Broad line에 대한 Distributor 구조 확대 및 합리화 시도
참고문헌
해당 자료는 레포트지에서 유료로 제공되는 자료입니다.출처 : http://www.reportg.com/search/view.php?rpID=78765
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